Thursday, September 14, 2017

PERKEMBANGAN TERKINI PUSAT RAWATAN AN NASIHAH DALAM MELEBARKAN SAYAP SE NUSANTARA DAN MEMARTABATKAN PERUBATAN KOMPLEMENTERI SUFI

ASSALAMUALAIKUM WR.WB

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, setelah agak lama tidak menulis input di blog ini, hari ini ada kesempatan kelapangan masa. Sebelum ini agak sebuk menulis di Face Book dan juga mengendalikan 3 cabang Pusat Rawatan di Sungai Petani, di Kuala Lumpur dan yang terbaru di Johor Bharu.

Kesibukan juga disebabkan sering berkunjung ke negara Jiran dalam mengembangkan lagi cawangan dan mempromosikan Perubatan Komplementeri sufi ini ke Indonesia yang memberi sambutan dan galakan yang amat menggalakkan dengan bantuan teman karib saya iaitu Al fadhil Ustaz Widodo Abidarda dari Universiti islam negeri sunan Gunung Jati Bandung.

Pertemuan itu telah membuahkan banyak peluang dan luang bekerjasama dengan Nahdatul Ulama' dan pondok pondok Pesantren dalam usaha memperkembangkan ilmu Perubatan ini kepada mahasiswa dan pak Kiyai serta para Santri.

Satu MOU dan persefahaman telah di tndatangani untuk bekerjasama dengan Fakulti Tasawuf dan Psikoterapi UIN Bandung dalam perkara pengkaderan dan bertukar kepakaran perubatan.

SEMOGA SEMUA LANGKAH DAN USAHA MENDAPAT BERKAT DAN REDHA ALLAH SWT, AAMINN.

No comments:

Post a Comment

BERSAMA TOKOH PERUBATAN ISLAM LAIN DI SEMINAR PENGOBATAN ISLAM NUSANTARA

BERSAMA TOKOH PERUBATAN ISLAM LAIN DI SEMINAR PENGOBATAN ISLAM NUSANTARA
MEMARTABATKAN PERUBATAN ISLAM